22272223.jpg

 

INK - managementmodel

Het INK-managementmodel is een methode om als organisatie te leren verbeteren om in haar marktsegment tot de besten te behoren.
 

Welke organisatie wil zich niet onderscheiden ten opzichte van haar concurrentie door een goede klant en betrouwbare leverancier te zijn? Om u te ondersteunen dit doel te bereiken is het INK-managementmodel ontwikkeld. Het INK-managementmodel is een methode om als organisatie te leren verbeteren om in haar marktsegment tot de besten te behoren. Dit ‘excelleren’ lijkt misschien in eerste instantie een vooruitstrevend doel, maar bij nader inzien zal blijken dat veel organisaties al werken aan de verbetering van hun bedrijfsvoering.

 

 

 

 

Werkwijze bij het INK-managementmodel

 

Het toepassen van het INK-model bestaat uit de volgende fasen:

  1. de organisatie bewustmaken met het INK-managementmodel;
  2. diagnose van de organisatie; aan de hand van verschillende onderdelen van het INK-model;
  3. structureel verbeteren; en
  4. besturen van de activiteiten in een organisatie om beoogde resultaten te bereiken.

INK2007klein.jpg

 

 

De 9 aandachtsgebieden van het INK-managementmodel

Het model is heel anders en veel omvangrijker dan bijvoorbeeld de ISO 9001. Het model geeft meer inzicht in, en aandacht aan de eindresultaten van de organisatie (zie schema). Hierdoor geeft het organisaties meer koers op weg naar structurele verbetering dan de ISO 9001.

 


Wilt u meer informatie? Vraag vrijblijvend naar onze specialist op dit gebied: Remko Steenbergen. 0172-424101 

 

 

 

Captcha Image

PDF PDF downloaden/ afdrukken